söndag 24 oktober 2010

Lyxweekend

Ingredienserna i min lyxblandning är;




en egen stund med mitt skissblock,
en kurrande katt som värmer höstfrusna fötter,
tända ljus,
höstvindar som får trädens löv att dansa,
samtal och skratt tillsammans med kär familj, släktingar och goda vänner.



Inslag av makeupkurs,
gratinerad brietårta med basilika och tomat,
frukost av amerikanska pannkakor med sirap och färskpressas äppeljuice (till en sprakande kamin och snöblandat regn utanför fönstret)
ingår också i min blandning av lyx.



Lyx är också minnen av London, planering av kommande äventyr, skissning på framtida projekt som ska ”pimpa” min och lillemannens lya, bakning…


Just nu doftar köket av  ”Falska potatisbakelser”.


I morgon kommer den största lyxen, weekend som vardag, av allt. Min lille prins!

1 kommentar:

  1. Jag vill också ha falska potatisbakelser! Mums!!

    SvaraRadera