måndag 6 september 2010

söndagsångest

Nu ska jag egentligen inte skriva något. För hela jag andas söndagsångest, fast det är måndag.


Så jag ska försöka lyfta mig ur denna frätande känsla genom att fokusera på dagens highligts; siestan med min hjärteprins, ett samtal med en vän som det var alltför längesedan jag pratade med, en promenad med en annan vän som det också var alltför längesedan jag pratade med (hmm, jag börjar se ett mönster).

En dusch och en varm kopp te, ringa mun´n dad och hör deras ljuva stämmor, krypa ner i sängen och läsa något harmlöst (för att slippa mardrömmar. Jag är rackarns känslig). I morgon är det en ny dag...

Passar på att tacka DJ frugan för sommarens outfit. Glömde att ta med klänningen och tacka för lånet, sommaren 2010. Den är nytvättad och har klarat sig utan allvarligare fläckar genom sommarens festligheter.
Den blev en sommarfavorit och fick följa med som enda festoutfiten i en helgpackning. Det var en utmaning och stor bedrift må jag säga. Jag brukar alltid ha ett par alternativ med mig då jag ska klä mig fin. Tänk, inget att välja på, inget att ångra sig kring, när man står där framför spegeln och allt ska kännas rätt. Kläder, skor, make up, frisyr och humör ska finna en harmoni för att allt ska bli bra.

Min käre far borde läsa detta inlägg. Han förstod inte min packning med fem par skor till en helg som inkluderade en 30 års skiva.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar