torsdag 9 september 2010

Förbjuden frukt...

lockar och smakar allra bäst.

Nu kommer det inte skrivas om någon dramatisk kärlekshistoria (inte den här gången iallafall). Inte heller finns det någon förbjuden frukt i bokstavlig mening. Det skulle isåfall vara plommon. De är relativt förbjudna vid min ytterdörr just nu. Köpte en korg häromdagen och har väl överkonsumerat ett par stycken. Resten av utlägget kring plommonens vara och icke vara lämnar jag därhän. (Men det var rackarns gott, så länge det varade.)

Det förbjudna för mig just nu är alla "vill ha" saker, eller rättare sagt "VILL HA" saker.
Åh, jag har en hel lista till jultomten. Denna lista kan han (hon) arbeta på i flera år. En lista som innehåller alla kategorier och prisklasser, både som presenter till mig och andra.
- Jag vill bjuda mamma på ... (mer kan jag inte skriva, för hon vet om denna bloggs existens).
- Pappa vill jag ge ...
- Till min lilla hjärteprins vill jag köpa ett par slalomskidor.
- Till mig själv ....,
har jag sållat. Först ut på önskelistan, just nu, är lite höstpyssel från Frosta design. Jag tycker att de är underbart vackra! Så perfekt med färdiga virkpaket som innehåller tjocka trikåtrasor och mönster.




Jag föll pladask för mattan och korgen. VILL HA!
Återförsäljare i min stad är är "CE Inne & Ute" och "Fröken Brogrens Veranda".
Jag ska nog ta mig en sväng på stan i helgen, bara för att titta lite. För visst är det märkligt att när jag har som minst möjlighet att unna mig något, det är då jag ser mest saker som går under kategorien "VILL HA".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar