onsdag 22 september 2010

Varje morgon möter Bertil mig i hallen

Igår hade jag en mysig eftermiddag och kväll med min egen lilla mamsing. Uppdraget var att köpa present till helgens brudpar. Köpet genomfördes, ganska snabbt och smärtfritt.

Jag förstår varför jag inte besöker affärer oftare än vad jag gör. Det är en överlevnadsstrategi, för min ekonomi. Jag hittar ALLTID saker som jag vill ha. ”Vill ha” på repeat tillräckligt många gånger utvecklas ofta till ”Jag måste ha!!!!”.
Jag höll mig ganska lugn trots alla fina, oemotståndliga varor i alla trevliga och mysiga butiker. Jag sponsrade IKEA lite, bara lite, med löftet att komma tillbaka och ägna mer tid åt alla trevligheter.
Men efter att ha spanat och trånat ett tag så följde Bertil med hem. Tre stycken! Liksom Bumeranger. Nu träffas vi varje dag, morgon, eftermiddag och kväll.

BERTIL - stoldyna
IKEA

 


BUMERANG - galge
IKEA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar