onsdag 15 september 2010

mission uncompleted



I teorin låter det så lätt.
Det är som en bildlektion - färgkartor, komplementfärger, higlights och shadows, ljusa färger lyfter och förstorar, mörka färger förminskar, former och linjer.

Studierna av makeup tipsen i tonårstidningarna (för flera, flera år sedan) var tydligen ganska givande. Spännande, intressant men ack så svårt när det kommer till att genomföra, på ett snyggt sätt. Jag måste väl erkänna att jag sågut som en översmikad fjortis, när jag två timmar senare gick ut från kursen.

Det blev tydligt att makeup kan förbättra, eller försämra. Hur som helst kan det förändra.
Min nuna var en rejäl utmaning när jag satte mig i stolen och tog till mig alla tipsen. En arbetsdag på tio timmar hade satt sina spår i ansktet, speciellt när man tittade i den sidan som hade förstorning. Det hade varit en utmaning för vilken makeupartist som helst. Behöver jag tillägga att resultatet blev "mission uncompleted"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar