söndag 19 september 2010

Regnhelg


Det har regnat i helgen. Jag älskar höstregn som smattrar mot fönserrutan. Antingen spritter det till i mig av energi eller så kryper jag upp i soffan och bara myser med en bok, ett ritblock eller en film. Det bästa av allt är att det sker med gott samvete. I helgen fick det kreativa utlopp i tröjtryck och teckningar.
Huvuduppgiften var att trycka en body till lillprinsens kusinbebis. I bara farten blev det en t-shirt till lillprinsen också. Jag skulle fakisk kunna tänka mig att göra en likadan till mig själv. Riktigt mysig blev den. Egentligen är t-shirtens andra sida ännu mer kreativ, för den är utarbetad av en kreativ 4 åring som har en hel berättelse till sina tryck. 

Dagens teckning blev ett öga, avtecknat från en annan bild. Jag tog hjälp av en vit gelpenna för att lägga de ljusaste partierna. Innan har jag lämnat ljusa partier kvar i bilden. Det kräver mer planering i tecknandet än om man har en vit penna.
Jag har ingen berättelse till min bild. Förhoppningsvis har originalbilden, som är ett foto, endast en berättelse av att vara bearbetad/manipulerad. I annat fall kan det ligga en riktigt intressant berättelse bakom.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar