lördag 18 september 2010

Inget speciellt...

eller massor av små viktiga saker har jag att dela med mig av.
Just nu ligger jag och lyssnar till krogens hemvändare. Om "hem" är till residentet där de sover och förvarar kläder eller om det är till krogen förtalte icke historien. Med tanke på min hemstads krogtider och den sena timmen så borde det vara alternativ 1. Det är ganska intressant att ligga och lyssna på. Jag får ta del av ett och annat kärlekstips, en och annan konfliktlösning (eller att man förstår varför vissa är osams) och diverse karokeversioner av många olika genrer och låtar... Tja, det är underhållning på hög nivå. Så här mitt i en fredagsnatt stör det mig inte nämnvärt, men onsdagsnätterna är inte lika roliga.
Då upplever jag dessa krogbesökare mer som ett störningsmoment, som tre timmar senare avlösens av kommunala verksamheter som gatsopning, vilket i sin tur får ett ackopanjemang av en kör av kajor runt sex snåret. Jisses, tuppen är en långsovare dessa torsdagsmornar. Behöver jag tillägga att jag är halvdöd efter en sådan natt, även om jag inte har besökt krogen.

Efter i torsdags är jag heldöd, nästan. Mer zoombielik. Eftermiddagen avslutades i en bandymatch, sexorna vs. lärarna. Dessa små 12 åringar är övermänskligt snabba, både i fot och tanke. Blir de aldrig trötta? Inte kunde man ge sig där och då. Aldrig! En timmes konditionsträning, likvärdig med ett spinningpass.
Väl hemma däckade jag med hjärteprinsen och sov tio timmar. Körde en repris på gårdagen ikväll. Vaknade just till och gjorde mig i ordning för natten. Nu ska jag sluta mina två blå igen och göra mig redo för en ny dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar