fredag 24 september 2010

Som i en saga!

Ett par röda pumps! Det skulle vara pricken över i:et i min outfit i morgon. I och med att rött är en nykomling i listan över favorit färger, så gapar skohyllans röda del tom. (Precis som att jag har skorna färgsorterade i min gigantiska walking closet. Ha ha!)
I sista minuten hittade jag ett par snygga röda pumps, till ett överkomligt pris. För ett par sekunder hamnade jag i en saga.
Liknelserna mellan mig och systrarna i Askungen var slående när jag frenetiskt försökte pressa på mig dessa skor. (Jag hoppas innerligt att detta är enda likheten). Tillslut satt de på fötterna. På ett kick lyftes jag ytterligare tio centimeter över havet. För min del är det nio centimeter klack för mycket. Det blev inga röda pumps (den här gången). Snyft!



Nu ska jag snart prova min partyblåsa. Jag befarar att jag kommer gå igenom samma "pressa i" process igen. Jag har under en tid utvecklat min person, både psykiska och fysiska delar. Det är liksom lite mer och större av allt. Jag väljer att möta kommande utmaning med tanken
"If there´s a will there´s a way!"
Vad sägs om att hålla andan i åtta timmar på lördag?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar