onsdag 8 september 2010

En oplanerad kväll

... låter fantastiskt. En möjlighet att göra precis vad jag vill.
Nu har jag möjligheten att packa väskan och låta de större musklerna arbeta. Härligt!
Men icke! Näsan rinner, halsen sticker...

Så kvällen spenderades i ett helt annat tempo. Jag plockade fram lite mindre redskap, satte på radion, kokade en kopp te med honung och lät de något mindre musklerna jobba.
Träna träna träna... Det har onekligen blivit mig bevisat att dessa små finmotoriska också  behöver träning. Det gäller att inte ligga på latsidan på något område, för då tappar man både kondition, ork och färdighet oavsett vilken muskelgrupp det handlar om.
Jag slåss med känslan av att ha kunnat mer och drivs av att nå till de färdigheterna igen.

Inspirerad av reklambild för bredband. Har skissat av, men ändrat delar i bilden. Konturlinjerna har tuschats. Bilden är därefter färglagd med Promarkers.
De två undre bilderna har jag gjort om i min mobils PhotoDJ program. Efftekterna är negativ och målning.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar