måndag 13 september 2010

En liten prins

kommer hem till slottets gata!

När längtan blir övermäktig så kan man sjunka in i ett fotografi, studera varje linje, varje skuggning och försöka återskapa. Det är flera tonårskärlekar och idolbilder som har blivit förverkligade med hjälp av min penna.

Den allra första "idolbilden" var Ronja Rövardotter. Jag älskade den sagan. Tack vare jultidningsförsäljning skramlade jag ihop till en krustång och kunde med hjälp av den förvandlas till Ronja till maskerader.
Krusat hår? Tja, jag tyckte väl att hon hade det.

Min största utmaning , jag tror jag tog mig vatten över huvudet, var att teckna av hela mitt fotbollslag till våra tränare då de skulle sluta. Som tur var levde de ihop, så jag slapp göra två lagbilder.
Jag var 12 år och trodde benhårt på att jag skulle klara det. Uppgiften genomfördes! Bilden överlämnades i 80- talets clipramar.



En liten prins

Skiss med foto som förlaga. En enda konturlinje. Därefter är bilden byggd med lager av Promarkers.
Jag är inte jättenöjd. Det syns att det är han, men det finns en del att jobba på. Keep on working!
Fotografiet är i allafall grymt, så det kan jag vara (och är) stolt över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar