lördag 3 september 2011

Bilder i ditt huvud

Nu är det dags för en tur till den vackra hufvudstaden.
En vän, från den tid i livet då Barbie, Cindy och My little pony var i ropet, ska gifta sig.
Hon ska inte gifta sig idag, men det är ju lite "rutiner före bröllopet" som ska prickas av i handlingsplanen.
I dag är det dags för damernas dag.
Första aktiviteten är besök på en dansstudio för att dansa poledance. Jag antar att du liksom jag får en inre bild av att det handlar om akrobatiska konster tillsammans med en stång, till musik. Det ska vara asgrym träning om jag har förstått rätt, men jag vet inte...
Jag får en annan inre bild, också, som inte gör mig förtvivlat ledsen om jag inte skulle hinna fram i tid. (SJ behöver inte köra i STCC fart imorgon, inte för min del.)
I utdrag av inbjudan går att läsa

"... kort uppvärmning med sensuell dans, sedan tränar vi turer på stången..."

Två siffrig övervikt!
Behöver jag säga att jag inte känner mig bekväm?

 "... passande kläder för uppvisningen på slutet, allt från paljetter till spets och lack och en hel del skor. ... Under träningen brukar det vara bäst med riktigt korta shorts (typ ”hotpants”) eftersom man lätt glider om det är tyg...  det måste vara ren hud mot stången för att inte glida."

Som grädde på moset! Sensuell dans, paljetter, spets och lack i kombination med två siffrig övervikt. Erkänn att du får bilder i huvudet. Erkänn att du småler.

Jag gjorde det först, tills jag insåg att det kan bli verklighet.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar