söndag 11 september 2011

Snusk-lubba

Killen i kassalinjen såg lite generat frågande ut när livliga L ljudligt, i skratt, utbrustit
- Snuskklubba? Ska du köpa en snuskklubba?
Jag tittade misstänktsamt på min klubba och tyckte inte alls att den såg speciellt snuskig ut, om man inte ogillar lakrits förstås.
- Snus-klubba! Den heter Snusklubba, annars hade det väl stavats med två k. upplyser killen i kassalinjen oss om.
Han såg att det uppenbarligen roade oss damer, framför honom, att köpa lite snuskigt lördagsgott.
- Fast den kan ju också kallas för snusk-lubba, om nu snusket ska vara med. fortsatte han.

Snusklubba låter i och för sig ganska snuskigt, snuskklubba eller snusk-lubba vet jag inte riktigt...
Hur som helst så fick jag min lakritsklubba, den snuskigaste klubban på länge.

1 kommentar:

  1. Tänk så mycket roligare saker brukar bli så fort ordet snusk är med. Tack för en trevlig kväll! Kram livliga L

    SvaraRadera