fredag 23 september 2011

Tre dagar i en annan del av Europa


I publicerades stund lyfter planet från Arlandas asfalt. Just nu njuter jag av suget i magen när planet accelererar och släpper mark. Jag och livliga L ska börja resan med att sova medans vi blir förfyttade till staden som aldrig sover. (Det är nog flera som går under den benämningen.) Har man kört bil sedan 03.00 i natt så är det helt OK att starta trippen med lite sömn, även om det nog kan låta lite trist.

Inför dessa tre dagar känner jag mig bara lite yster. Ingen nära döden känsla den här gången.
Tre dagar som jag har sett fram emot, med minnesbilden av ett London som visade sig från sin allra bästa sida. Så nu blir det en favorit i repris. I tre dagar ska jag dela geografisk plats med röda bussar, svarta taxibilar, fish´n chips, a pint of lager, afternoon tee, Hamley´s (jag har ju en liten man på hemmaplan), mamma shopping, musikaler och ett lyxigt hotel.

Var finns fotbollen i denna klyschiga uppräkning av klassiska inslag i Englands huvudstad? Helt ärligt, jag vet inte. Någon gång kan den kanske få en litet hörn i planeringen. Kanske i turen med lilleman, för den är redan inplanerad att bli av, någon gång i framtiden. Kan tänkas att det då kommer in lite fotboll och en tur med London Eye?

1 kommentar:

  1. hade du datorn med dig?
    visserligen hänger jag inte med i teknikens snabba utveckling, men det här inlägget gick fort.....
    kram mamma

    SvaraRadera