onsdag 14 september 2011

Papegoja

Finns det någonsin så många mindre bra medtrafikanter som när man har bråttom. Aldrig någonsin måste man dela körfiler med så många postordersköpare som just då, när klockan tickar alldeles för fort.
Ja men, hur troligt är det att man på en körsträcka på 10 minuter
hamnar bakom någon som har gjort en tillfällig parkering mitt i körbanan,
hinner ifatt en virrig dam på cykel som har tappat bort cykelbanan och kör mitt i körfältet (på en väg där minsta hjulfordon borde vara en personbil) eller
möter en bil som har valt bort blinkers i tillverkningen (inte jättebra vid vänstersväng)...
Som grädde på moset så har alla trafikljusen en "manjanadag".

Det som sades i Söta ZesaM var nog inte de värsta orden som uttalats i en bil. Jag brukar inte bli hetsig i trafiken (faktiskt inte), för vad tjänar det till?  Tur var väl det, för i baksätet hade jag en liten medtrafikant som håller på att lära sig allt om trafik och körstilar. (Kursen om bilmärken är redan avklarad med MVG.)

- Fjant! Du har nog beställt på postorder.
- Men hur segt kan det gå?? hördes i från baksätet när jag inte kommenterade trafiken på egen hand.
Jorrå, jag hade min egen lilla papegoja i baksätet som snappade upp varenda fras som hade ventilerats tidigare. Tur att jag är så snäll i mitt vokabulär, i allafall när jag är i sällskap med andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar