lördag 1 januari 2011

Blixten Mc Queen, Rorri racerbil och jag....

Mellandagarna är likt en friszon, fri från alla måsten (kanske för att jag är förunnad detta genom att ha en garanterad ledighet) där jag bara kan vara.
Från att ha varit uppe i högvarv på 110, ner till lågvarv > 0. Likt en uppblåst ballong som pyser ur all sin luft slappnar jag av från all stress i och med julafton. Project avslutas, pausas eller läggs i träda.
Säcken knyts ihop, det sätts punkt för project och året som gått summeras.

Det sägs (av vem och var vet jag inte, men jag har läst...) att årets första dag speglar ditt kommande år.
Slött, lättjefullt och fyllt med snabbmat... Eller (beroende på hur kvällen innan utspelade sig) avslappnat, njutbart och fyllt att goda minnen och framtidsplaner.

Med minne av mitt nyår, med lillemannen och goda vänner, utsökt mat och dryck (en len räkcoctail med kungskrabba, saftig lammytterfilé med potatiskaka, vaniljpannacotta med limemarinerade blåbär samt en smakrik ostbricka - mmmm....), sovmorgon med en lång frukoststund och en allmänt skön vinterdag, så kan jag stå ut med att mitt 2011 följer samma linje.

Idag står jag likt en racerbil på startlinjen.
Varvar upp, känner hur energin sprider sig i varje cell...
Nytt lopp, nytt år, nya möjligheter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar