lördag 22 januari 2011

Gumman Tö ...

gumman Tö, ta inte bort våran SNÖ.




Nu är glada julen slut slut, julengranen dansas ut ut.
Nja, vi har inte dansat ut granen men den kom ut ändå. Den finns inte kvar hemma hos oss, till lillemannens stora sorg.
Det var ju så fin!
Jag fick godkännande att kasta ut granen när han hittade ett flygfä (av mindre storlek) på fönsterbrädet, vilket jag hänvisade som en en inneboende i granen. Av något anledning fick lillemannen för sig att den (flygfäet) skulle flyga in i hans mun, så jag fick i och under tystnad plocka ner glitter, julgranskulor och ljus.



Dagen fortsatte med att plocka jul- och adventssaker. Hur mycket kan man få plats med i en liten trerummare?Nåja, det plockas fram julesaker under minst en månads tid, men ändå...



I och för sig gick halva dagen, i omgångar, åt att få fast de nya bokstäverna på tavlan över bänken.
Lossnade inte den ena så lossnade den andra. Till slut kom hammare och spik fram, fast jag inte ville göra någon åverkan på mina ohyvlade plank.

Gumman tö var lika enveten inne hos oss som hon har varit på gården utanför, samt i nästan hela Svedala.




Fattar inte gumman Tö att ordet snö fortfarande är högaktuellt och att det bör vara så i två månader till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar