måndag 24 januari 2011

klart man blir fundersam! ...shopaholic...

...shopaholic, shopaholic...
Jag smakar på ordet.Skulle jag vara..., nej det kan inte stämma.
Jag kan erkänna att jag blir glad av att handla. Det gör tillvaron lite mer färgglad, ett sätt att fly det stora grå.
Jag kan erkänna att jag hittar behov som jag inte visste fanns, när jag besöker butikerna i city. Min kreativa fantasi går på högvarv och jag uppdaterar både inredningen i min lilla lya och mig själv. Att bo på landet, mil från närmsta butik är inte heller en lösning. Det finns ju kataloger och så finns webben.
Men att vara en shopaholic...

Det var först när min lillebror (som är allt annan än mindre än mig, både i kropp, själ och hjärta) tittade på mig med lite bister uppsyn, men ändå med en tendens till glimt i ögat, och sa ordet "shopaholic" som jag började fundera över ett av mina nöjen.
Klart man blir fundersam när någon annan säger det, speciellt om denna "någon annan" är professionell Kronoinspektör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar