onsdag 4 juli 2012

Kvällsdopp

- Är det varmt i vattnet? undrar J
- Om man är 6 år, svar "ja!" Om man är i åldern + 30 år är svaret "Nej!" är mitt svar.
I brist på badtemperatur i Celsius så får åldern vara ett riktmärke.
Lilleman ska ner och bada! Kvällsdopp och jaga centimeterlånga fiskar. Just nu har vi övertalning på högsta nivå. Men nej! Lillemans mamma vill INTE bada! Inte ikväll!
För att inte falla för ett huvud som är lutat på sned, stora bedjande ögon och ett honungslent "snälla" så flyr jag in i bloggens värld.
En undran hos mig och om mig är;
Hur det kommer sig att jag har utvecklats från att vara ett "vattendjur" till en äkta BADKRUKA?
Jag är minst sagt vaderad! Borde inte frysa! Likt andra vaderade djur i vatten borde jag kunna ha en maxat lång badsäsong.
Men, mitt i sommaren fryser jag, trots att jag spelar i samma liga som vilken säl som helst.
Underligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar