torsdag 14 juli 2011

Jag och tjejerna i KIF

Idag har jag fått lyxträning, om man kan säga så.
Visst känns det lite lyxigt att dela tränare med tjejerna i KIF. Därmed inte sagt att jag kör samma tempo, nivå och intensitet som dem. Troligtvis inte. Speciellt inte när jag börjar träningen med att låta som en gammal tant.
- Hur gammal är du egentligen? undrade herr Engström när mitt utlägg om mina krämpor var klart.

Ja, det kan man undra. Ålder är ju bara en siffra på ett papper, så min faktiska fysiska ålder vet jag inget om.
Fru Engström satte mig på övningar med gummiband, kettlebells, pilatesbollar .... och analyserade mig och min kropps svaga punkter.
Fortsättningsvis, istället för att behandla musklerna med Voltaren och Alvedon så ska jag inhandla en Pilatesboll. (På inrådan av sjukgymnast så ska bara käka färdigt alla tillåtna tabletter först.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar