söndag 17 juli 2011

Körsbär i trädgård…

 

eller om det nu är klarbär. Jag har absolut ingen aning (trots att jag är lärare, i NO. Shame on me!) Jag och min kära moder tävlade med fåglarna vem som kunde få tag i mest bär. Mamsingen vann nog i flit, både i antalet gånger som hon var ut och plockade samt i hur mycket bär hon bar in i köket.  Jag måste erkänna att för egen del så hamnade många bär i munnen. Smaskens! På så sätt spelade jag mer i samma liga som pippifåglarna.

Så här söndagskväll, står burkar med sylt och marmelad uppradade på linje i föräldrarnas kök. Smakar fin fint på frukostsmörgåsen. Snart får de sällskap av årets första nyinlagda gurka, som också får betyget ”smakar fin fint på frukostsmörgåsen”.

 

Det har varit en riktigt huslig helg, en sån där huslig helg som är så skön att ha då och då. Förutom fyllda, fd, tomburkar så har jag hunnit med liten home makeover på min lilla uteplats. Rabatterna har blivit rensade, buskarna klippta, utemöblerna har blivit inoljade…

Åh, vad jag tycker om att känna mig huslig, trots frånvaron av hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar