lördag 16 juli 2011

Städa...

 
       

 

Lillebror hade gett sig själv ett semesteruppdrag, eller snarare ett evighetsprojekt – städa hyllor (det är fullt tillräckligt) i barndomshemmets garage.

 

-         Hur många kubik rymmer detta garage? Var hans fråga en av kvällarna, när vi stod och beskådade ljussken från solen som började sjunka bakom granskogens kalhygge samt en kvällsbrasa av dagens skörd av onödigt sparande.

 

Han och pappa hade burit ut saker (som var mindre bra att ha eller som hade gjort sitt)

och jag och mamma räddade några saker från en säker förintelse. Under förhandling och motiveringar fick de bäras in igen. 

Nu har jag fått en liten hörna där jag kan samla mina kreativa alster. Eller rättare sagt grundplåten till mina kommande projekt. Lillebror tycker att det är dålig produktivitet på mig och alla mina projekt. Det kan också uttryckas att han tycker att det är mycket snack på mig, men lite verkstad.

 

I min samling av ligger nu en trave drivved, en whiteboardtavla, 8 tillsågade plankor, ett gammalt bord, en massonitskiva, små bitar av obehandlat trä, stuvbitar till Ollies snickarlåda, en fösterram… 

Var och en har en planerad framtid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar